Politechnika wśród mistrzów uczelnianej promocji

Politechnika Krakowska znalazła się wśród laureatów czwartej edycji konkursu na najbardziej kreatywną kampanię rekrutacyjną uczelni - Genius Universitatis 2015. Nasza uczelnia zajęła trzecie miejsce w kategorii fanpage na Facebooku.


Gala konkursu odbyła się w piątek, 27 lutego, w Sali Mikołajskiej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, podczas XXIII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego „Perspektywy 2015”.


W tegorocznej edycji konkursu, 42 uczelnie zgłosiły 119 prac w pięciu kategoriach: reklama prasowa wspierająca rekrutację, instrument promocji międzynarodowej uczelni, fanpage na Facebooku, gadżet promocyjny wspierający rekrutację, rekrutacyjny serwis internetowy.  


„Nasz konkurs pomaga uczelniom spojrzeć na ich marketingowe działania z pozycji eksperckiej, wskazuje przykłady dobrze prowadzonych kampanii, podpowiada też, w jakim kierunku prowadzić promocję oferty uczelnianej” - podkreśla Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej „Perspektywy”, która organizuje konkurs.


Każda ze zgłoszonych prac była oceniana przez specjalistów w dziedzinie marketingu i nowych mediów, według czterech kryteriów: nowatorstwo pomysłu, spójność stosowanego narzędzia marketingowego z deklarowanym hasłem i wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter narzędzia przekazu informacji rekrutacyjnej, estetyka i wartość artystyczna wykonania.


Nagrodzony, w kategorii o największej konkurencji, fanpage Politechniki Krakowskiej został założony w marcu 2011 roku. Obecnie łączna liczba polubień facebookowego profilu PK to ponad 16 tys., tzw. like’ów. Fanpage prowadzi Dział Promocji uczelni.


W ubiegłorocznej edycji konkursu Genius Universitatis zgłoszono ponad 70 prac z 24 szkół wyższych. Politechnika Krakowska zajęła wówczas trzecie miejsce w kategorii reklama prasowa.

Zobacz również: Wyniki Genius Universitatis 2015 i galeria prac finałowych.