Drukuj
Krzysztof Pszczółka – wiceprzewodniczący Parlamentu Samorządu Studentów Politechniki Krakowskiej i prezes Klubu Uczelnianego Akademickiego Związku Sportowego PK – został uhonorowany nagrodą Studencki Nobel, przyznawaną przez Niezależne Zrzeszenie Studentów. Gala konkursu odbyła się 31 maja br. w Warszawie. Uczestniczył w niej wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Piotr Müller. 
 
KPW 10. edycji Studenckiego Nobla, NZS nagrodziło ośmioro studentów w kategoriach: Medycyna i Farmacja, IT, Działacz, Nauki Przyrodnicze i energetyka, Sztuka, Nauki Społeczno-ekonomiczne, Fizyka i Astronomia.
 
Celem konkursu, który odbywa się od 2009 r., jest wyróżnienie najlepszych polskich studentów i umożliwienie najzdolniejszym wykorzystania ich osiągnięć do zaistnienia w świecie nauki i biznesu. Laureaci wybierani są na podstawie kryteriów, wśród których znajdują się m.in.: oceny ze studiów, aktywność naukowa, społeczna oraz artystyczna, współpraca z prasą naukową i działalność w samorządzie studenckim i organizacjach studenckich. W konkursie mogą brać udział zarówno studenci uczelni publicznych, jak i niepublicznych.
 
Krzysztof Pszczółka (na zdjęciu obok / fot. Jan Zych), student technologii chemicznej na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej Politechniki Krakowskiej zdobył Studenckiego Nobla w kategorii Działacz, m.in. za swoją pracę na rzecz AZS PK, a także Forum Uczelni Technicznych. 
 
Krzysztof Pszczółka z Klubem Uczelnianym Akademickiego Związku Sportowego Politechniki Krakowskiej związany jest od 2014 r., początkowo jako zawodnik sekcji lekkoatletycznej. W czerwcu 2015 r. został wiceprezesem ds. organizacyjnych AZS PK. Od 28 kwietnia 2016 r. pełnił obowiązki prezesa AZS PK, a od czerwca 2017 r. jest prezesem KU AZS PK. Zdobywca Studenckiego Nobla jest także wiceprzewodniczącym Parlamentu Samorządu Studentów Politechniki Krakowskiej oraz przewodniczącym zespołu ds. dydaktycznych SSPK. Ponadto pełni funkcję członka Prezydium ds. Dydaktyki i Jakości Forum Uczelni Technicznych – organizacji, której celem jest rozwijanie współpracy i umacnianie więzi między studentami uczelni technicznych, a ponadto wspieranie ich działania oraz rozwoju.
 
(bk)