Drukuj

 

Za nami pierwsza edycja „Kościuszkonu”, czyli hackathonu, organizowanego przez studentów Wydziału Informatyki i Telekomunikacji Politechniki Krakowskiej. Ponad 50 uczestników tego wydarzenia przez dwa dni projektowało aplikacje, które mają pomóc w zwalczaniu popandemicznych problemów społecznych. Zwycięzcą turnieju programistycznego został zespół „Kantyna Laser”, który przygotował aplikację Emotions - pozwól o siebie zadbać.

 

 

I miejsce w tegorocznym „Kościuszkonie” zajął zespół „Kantyna Laser” w składzie: Jakub Klimek, Jakub Wiechniak, Michał Proć i Jakub Bajer. Przygotowali oni aplikację o nazwie „Emotions – pozwól o siebie zadbać”, której celem jest dbanie o dobrostan psychiczny użytkownika. Aplikacja to tzw. mood tracker, czyli narzędzie do monitorowania swojego samopoczucia. Na podstawie wysłanego zdjęcia rozpoznaje ona emocje. Posiada także funkcję czatu oraz śledzenia samopoczucia użytkownika na przestrzeni określonego czasu, tzw. „wykres wdzięczności”. Dodatkowo, dzięki możliwości kontaktu ze specjalistami i zapisu na badania oraz szkolenia, aplikacja może być wykorzystywana przez terapeutów oraz ośrodki zdrowia psychicznego.

 

 

uczestnicy Kościuszkonu podczas tworzenia aplikacji
Na zdjęciu uczestnicy „Kościuszkonu” / Fot. Jan Zych

 

Na II miejscy znalazł się zespół BSOD” w składzie: Krzysztof Jarończyk, Michał Mierzwa, Maciej Kałucki i Damian Skorupa. Zespół przygotował aplikację GeoHust, która pozwala na lepsze poznanie okolicy. Chociaż lockdown już minął to jednak wciąż bywają odczuwalne jego skutki choćby w turystyce. Aplikacja GeoHust skierowana jest nie tylko do turystów, lecz także do mieszkańców, którzy czasem nie znają nawet najbliższej okolicy. Urozmaica ona zwiedzanie i wspiera lokalne biznesy. Użytkownik po zeskanowaniu kodu QR otrzymuje trasę, która prowadzi go po różnych miejscach. Co więcej, w aplikacji pojawia się także element rywalizacji między użytkownikami.

 

III miejsce zajął zespół "Did it all for the pizza and carrotz" w składzie: Mateusz Jamróz, Tomasz Kisiel, Adrian Cygan oraz Weronika Florek. Przygotowali oni aplikację HelpMe, która stanowi anonimowy czat dla osób szukających pomocy. Gdy użytkownik chce już zakończyć rozmowę to czat jest usuwany bez śladu. Aplikacja nie wymaga logowania się. Kiedy użytkownik chce zgłosić rozmówcę, to wówczas czat zostaje tymczasowo zapisany do momentu przeanalizowania. Jeśli ktoś oczekuje pomocy, a w danym momencie nie ma dostępnej osoby, która mogłaby pomóc to wówczas rozmowę prowadzi bot.

 


Ponad 50 uczestników podjęło wyzwanie i stanęło do rywalizacji w Kościuszkonie”. Podzieleni na grupy przez 2 dni bez przerwy tworzyli aplikacje, które mogą pomóc rozprawić się z popandemicznymi problemami społecznymi.


 

Pierwsza edycja „Kościuszkonu” odbyła się w dniach 5-6 marca w Krakowie. Wydarzenie cieszyło się sporym zainteresowaniem mediów. Do rywalizacji w turnieju programistycznym zgłosili się m.in. studenci Politechniki Krakowskiej, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademii Górniczo-Hutniczej, Politechniki Rzeszowskiej, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie, Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie.

 

Trzy najlepsze zespoły otrzymały nagrody finansowe (3 tys., 2 tys. i 1 tys. zł). Rywalizacji w programowaniu towarzyszyły minitargi pracy, warsztaty, prelekcje i inne atrakcje. Organizatorami wydarzenia byli: Samorząd Studencki Wydziału Informatyki i Telekomunikacji Politechniki Krakowskiej, Koło Naukowe COSMO PK oraz Fundacja Politechniki Krakowskiej.

 

Patronatem honorowym wydarzeniem objął rektor Politechniki Krakowskiej prof. Andrzej Białkiewicz oraz dziekan Wydziału Informatyki i Telekomunikacji PK dr hab. inż. Paweł Pławiak, prof. PK, a także Forum Uczelni Technicznych. Partnerami wydarzenia były firmy: Sabre (partner złoty), Hitachi, SoftServe, Onwelo (partnerzy srebrni), iTechArt, IBM, Ericsson; Makarun, Da Grasso.

 

 

 

 (jg)