Drukuj

 

 

1 stycznia 2024 r. funkcję kanclerza Politechniki Krakowskiej objęła mgr inż. Agnieszka Kostecka-Stec. W grudniu minionego roku Senat PK – po przeprowadzonym konkursie na to stanowisko – pozytywnie zaopiniował jej kandydaturę.

 

Uśmiechnięta kobieta z ciemnymi włosami długości do ramion. Zdjęcie portretowe mgr inż. Agnieszki Kosteckiej-StecAgnieszka Kostecka-Stec jest absolwentką Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej. W 2005 r. ukończyła na PK studia inżynierskie, a w 2008 r. studia magisterskie na kierunku budownictwo. Posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń oraz uprawnienia do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej budynków. Dodatkowe kwalifikacje zdobyła kończąc studia podyplomowe na Politechnice (budownictwo energooszczędne, auditing i ocena energetyczna budynków, 2009; ogrzewnictwo i klimatyzacja, 2011) oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (finanse i rachunkowość, 2014). Na UEK odbyła też studia w Krakowskiej Szkole Biznesu (MBA in Public Management, 2021).

 

Mgr inż. Agnieszka Kostecka-Stec pracę na Politechnice Krakowskiej rozpoczęła w 2006 r. na stanowisku specjalisty w Dziale Planowania. W latach 2009-2015 była zastępcą kierownika działu, a od 2015 r. kierowała Działem Planowania i Analiz, przemianowanym w 2021 r. na Biuro Strategii i Rozwoju. Od 1 września 2023 r. zajmowała stanowisko p.o. kanclerza Politechniki Krakowskiej.

 

Nowa kanclerz PK odbyła liczne szkolenia, dotyczące różnych aspektów działalności szkół wyższych (m.in.: kontroli zarządczej, finansów i rachunkowości, budżetu zadaniowego, sprawozdawczości finansowej, a także ochrony kadrowo-finansowej danych osobowych). W 2018 r. uczestniczyła w szkoleniu z zakresu kształcenia, ustroju oraz kwestii finansowych uczelni, zorganizowanym przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Od 2015 r. bierze udział w specjalistycznych seminariach dla pełnomocników rektorów uczelni technicznych ds. POL-on. Od 2021 r. seminaria te organizowane są pod patronatem Politechniki Krakowskiej, gdzie kanclerz PK pełni funkcję koordynatora międzyuczelnianego ds. POL-on. 

 

Prywatnie Agnieszka Kostecka-Stec lubi spędzać czas aktywnie: na wycieczkach rowerowych i wędrówkach górskich, przede wszystkim po Gorcach. Kiedyś grała w siatkówkę. Na PK zorganizowała zespół reprezentujący administrację centralną uczelni w prowadzonych przed pandemią rozgrywkach z drużynami wydziałowymi. Warto podkreślić, że nowa kanclerz PK – absolwentka WIL – podejmowała się też (od czasu do czasu) pełnienia obowiązków kierownika budowy na niewielkich obiektach, by nie stracić kontaktu z kompetencjami zdobytymi w czasie studiów.

 

Zgodnie ze Statutem i Regulaminem Organizacyjnym Politechniki Krakowskiej, kanclerz kieruje administracją i gospodarką uczelni (z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych organów i funkcji kierowniczych), a w szczególności: przestrzega dyscypliny finansów publicznych w zakresie zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków (zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami), zapewnia funkcjonowanie i ciągłość pracy uczelni oraz właściwą organizację pracy, sprawuje nadzór nad mieniem uczelni i finansami podległych jednostek oraz nad opracowaniem procedur gospodarowania mieniem PK, nadzoruje planowanie, przygotowanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zapewnia sprawne działanie komputerowego systemu wspomagania zarządzania, w tym wdrażanie nowych technologii informatycznych, reprezentuje uczelnię, w szczególności w sprawach administracyjnych i gospodarczych, w zakresie ustalonym przez rektora PK, nadzoruje opracowywanie wniosków inwestycyjnych oraz gospodarkę nieruchomościami, prowadzenie ewidencji powierzchni użytkowych na uczelni oraz inicjuje działania w zakresie racjonalizacji wykorzystania bazy lokalowej. Nadzoruje także stan dostępności architektonicznej uczelni. Współpracuje z komisjami senackimi, uczelnianymi i rektorskimi. W pionie podległym kanclerzowi PK pozostają m.in.: działy Zamówień Publicznych, Inwentaryzacji i Gospodarki Majątkowej, Zarządzania Nieruchomościami oraz Kancelaria PK, Archiwum PK i Osiedle Studenckie, a także piony dyrektora IT, dyrektora technicznego i kwestora.

 

 

(bk, ps)