Katedra Architektury Krajobrazu Politechniki Krakowskiej zaprasza wszystkich zainteresowanych studiami na kierunku architektura krajobrazu na spotkanie Architektura krajobrazu - wszystko o kierunku i studiach! 

 

Spotkanie odbędzie się w czasie Wirtualnego Dnia Otwartego, czyli 26 marca br. na Zoomie. Poprowadzi je dr inż. arch. kraj. Miłosz Zieliński z Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej, który opowie kandydatom na studia o uczelni, wydziale, katedrze, kierunku, a także o perspektywach dla absolwentów. Podczas spotkania będzie możliwość zadawania pytań, np. dotyczących zasad i trybu rekrutacji czy zawartości portfolio.

 


Data spotkania:

26 marca 2021 r., godz. 9.30

 

link do spotkania: https://zoom.us/j/95485481088...
Meeting ID: 954 8548 1088
Passcode: 6rcYs3

 

 

Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Badawczych Unii Europejskiej przy Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska zaprasza osoby zainteresowane udziałem w programie COST (European Cooperation in Science and Technology) na webinar „COST Info Day”, który odbędzie się 28 kwietnia w godz. 9.00-10.30.

 

Europejski Program Współpracy Naukowo-Technicznej (European Cooperation in Science and Technology), znany pod akronimem COST, to utrzymywana wspólnie przez 36 państw europejskich i Izrael (jako państwo współpracujące) struktura instytucjonalna, której najważniejszym zadaniem jest organizowanie multilateralnej współpracy naukowo-technicznej krajów członkowskich.

 

Program umożliwia tworzenie oraz koordynację interdyscyplinarnych sieci badawczych, a także integrację naukowców w Europie i poza nią. Ze środków przyznanych przez COST można finansować spotkania zespołów badawczych, udział w konferencjach i warsztatach, krótkie wymiany naukowe oraz inne działania sieciowe w szerokim zakresie tematów naukowych.

 

Webinar organizowany przez Regionalny Punkt Kontaktowy przybliży podstawowe informacje dotyczące COST, warunki przystąpienia do programu, wymogi oraz zasady. Poprowadzi go Jadwiga Mrozowska, koordynator COST z Ministerstwa Edukacji i Nauki.

 

>>>Zarejestruj się na COST Info Day<<<

 

Dowiedz się więcej o programie COST na transfer.edu.pl

 

 

 

 

 

 
 
11 marca o godz. 10.00 odbędzie się (w formule zdalnej) „Dzień Młodego Architekta”. Wydarzenie organizowane jest wspólnie przez Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej i miesięcznik „Builder” w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Builder for the Young Architects”.
 
W programie „Dnia Młodego Architekta” zaplanowane zostały wykłady dotyczące rozwiązań i technologii w architekturze i nowoczesnym budownictwie, które wygłoszą architekci i inżynierowie, reprezentujący m.in. Stowarzyszenie Producentów Betonów oraz wiodące firmy z branży budowlanej. 
 
Rejestracji do udziału w DMA można dokonać tutaj
 
 
 
 
 
 
 

 

 

12 maja br. Samorząd Studencki PK organizuje dwa koncerty on-line:

  • godz. 18.00 – Rajdowy Przegląd Kapel (pomiędzy występami poszczególnych zespołów zostały zaplanowane wywiady podróżnicze) 

  • godz. 20.30 – koncert gwiazdy wieczoru, zespołu „Dwa Sławy”

 

Wydarzenia muzyczne odbędą się w ramach 59. E-learningowego Rajdu Politechniki Krakowskiej

 
 
 

 Obejrzyj transmisje z koncertów

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
grafika maa baner 1W dniach 7-9 kwietnia br. odbędzie się XIII konferencja z cyklu „Kobiety w Nauce i Biznesie”. Tytuł tegorocznego wydarzenia, które będzie miało formę kilku spotkań on-line, to „Pierwiastek żeński w walce z COVID”.  
 
Wśród prelegentów znajdą się naukowcy prowadzący badania związane z wirusem SARS-CoV-2, a także przedstawicielki Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) i Narodowego Centrum Nauki (NCN) oraz przedstawiciele administracji uczelni krajowych i Komisji Europejskiej, którzy omówią trudności w funkcjonowaniu instytucji w dobie pandemii.
 
Wydarzenie organizuje Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Badawczych Unii Europejskiej przy Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska i Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct. 
 
Więcej informacji na stronie CTT PK
 
 
 
 
 
 
 
 
Umożliwiając przyspieszenie i usprawnienie procesu szczepień przeciwko COVID-19 oraz w związku z zainteresowaniem wykazanym poprzez ankietę przeprowadzoną za pomocą Wirtualnych Kadr i Wirtualny Dziekanat, Politechnika Krakowska zorganizuje szczepienia dla pracowników i studentów.
 
 
Szczepienia pracowników
 
Kierownicy jednostek są zobowiązani do wyznaczenia pracownika administracji, który sporządzi listę/wykaz pracowników chętnych do szczepienia. Listę/wykaz należy przygotować zgodnie z załączonym wzorem
 
Sporządzone listy/wykazy/zestawienia należy przekazać drogą elektroniczną (w wersji edytowalnej) do Uczelnianego Koordynatora szczepień lic. Anny Wiśniewskiej na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. najpóźniej do dnia 19 maja 2021 r. oraz przekazać w wersji papierowej.
 
 
Szczepienia studentów
 

Zapisy studentów zainteresowanych szczepieniem przeciwko COVID-19 prowadzi Samorząd Studencki Politechniki Krakowskiej. Zapisu można dokonać do 19 maja poprzez formularz Microsoft Forms po zalogowaniu do aplikacji Office365.

 

 
Szczepienia dla pracowników i studentów będą wykonywane przez Scanmed S.A. – Oddział Kraków.
 
Na terenie Politechniki Krakowskiej będzie przygotowany jeden punkt szczepień w Hali Sportowej przy al. Jana Pawła II 37, 31-864 Kraków.
 
Terminy szczepień będą ustalone po uzyskaniu informacji z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych. Szczepienia rozpoczną się prawdopodobnie od 1 czerwca i potrwają do 6 czerwca br.
 
Termin szczepienia oraz rodzaj szczepionki (najprawdopodobniej typu mRNA) są uzależnione od dostępności szczepionek. Druga dawka szczepionki będzie podana za około 5 tygodni po pierwszej.
 
 
 
 
 
 

Politechnika Krakowska uruchomiła oficjalny sklep internetowy. Od 31 maja 2021 roku pod adresem sklep.pk.edu.pl będzie można kupić oryginalną odzież i gadżety związane z Uczelnią. 

 

Zdjęcie przedstawiające ofertę sklepu internetowego PK

 

 

Studenci PK w bluzach uczelniSklep Internetowy jest administrowany przez Dział Promocji PK. W ofercie sklepu dostępne są trzy rodzaje bluz, kubki, skarpetki, plecaki i powerbank, a asortyment sklepu z czasem będzie się powiększać. Odwiedzający stronę internetową sklepu mogą łatwo i szybko zapoznać się z jego ofertą – do podzielonych na kategorie produktów dołączone są zdjęcia i opisy. Dostępna jest szybka forma zakupów, która nie wymaga rejestracji. Można także założyć indywidualne konto klienta.

 

Na razie klienci mogą dokonać opłaty za zakupy wyłącznie za pomocą przelewu na rachunek bankowy Politechniki Krakowskiej z bezpłatnym odbiorem osobistym, jednak do sklepu wciąż dodawane są nowe funkcjonalności. Zamówienia można odbierać od środy do piątku, w godzinach od 10.00-14.00 w siedzibie Działu Promocji (ul. Warszawska 24, Galeria Gil, pok. 106). 

 

 

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą sklepu!

 

 

sklep.pk.edu.pl >>>

 

 
 
Biblioteka Politechniki Krakowskiej zaprasza studentów i pracowników na piknik czytelniczy w ramach ogólnopolskiego Święta Wolnych Książek. Piknik odbędzie się 15 czerwca w godz. 12.00-12.30 przed budynkiem głównym BPK przy ul. Warszawskiej 24. 
 
Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na inicjatywę bookcrossing, polegającą na nieodpłatnym „przekazywaniu” książek poprzez pozostawianie ich w miejscach publicznych, po to, by znalazca mógł je przeczytać, a następnie oddać kolejnym osobom. 
 
 
Swieto Wolnych Ksiazek 2021 Plakat BPK
 
 
 
 
 
 
 

Zaleca się śledzenie w Serwisie Informacyjnym Pracowników PK aktualnych informacji dotyczących szczepień dla nauczycieli akademickich oraz innych osób prowadzących zajęcia na PK.

 

Serwis Informacyjny Pracowników PK >>>

 
 
W dniach 18 i 19 grudnia br. odbędzie XXX Jubileuszowy Zjazd Dziekanów Wydziałów Elektrycznych, Elektroniki, Telekomunikacji, Automatyki i Robotyki oraz Informatyki. Wydarzenie zostanie zrealizowane on-line na platformie Meeting15. Organizatorem jest Wydział Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej Politechniki Krakowskiej. 
 
Na program Zjazdu złożą się wykłady i prezentacje. Organizatorzy będą łączyć się z uczestnikami ze specjalnie przygotowanego studia. Platforma za pomocą której wydarzenie będzie realizowane, umożliwi zadawanie pytań oraz indywidualny kontakt pomiędzy uczestnikami. Organizatorzy zadbali również o część artystyczną. Oprawę muzyczną Zjazdu przygotował wybitny wirtuoz i kompozytor, prof. Julian Gembalski z Akademii Muzycznej w Katowicach – jego kompozycje i improwizacje wypełnią przerwy między sesjami.
 
Więcej informacji o XXX Jubileuszowym Zjeździe Dziekanów na stronie internetowej przedsięwzięcia.
 
 
 
 
 
 
Ukazał się najnowszy numer Biuletynu Muzeum Politechniki Krakowskiej, dokumentujący działania prowadzone przez tę jednostkę w 2020 r. 
 
Czytelnicy Biuletynu dowiedzą się jakie inicjatywy podejmowało Muzeum PK w czasie, gdy wszystkie placówki kultury zostały zamknięte w związku z pandemią koronawirusa. W 2020 r. działalność wystawienniczą uczelnianego muzeum przeniesiono do przestrzeni internetowej – Platformy Wirtualnych Wystaw Muzeum PK. Ukazał się również kolejny numer „Zeszytów Historycznych”, poświęcony szeroko pojętej komunikacji społecznej. 
 
O powyższych i wielu innych działaniach można przeczytać w Biuletynie Muzeum Politechniki Krakowskiej. 
 
 
 
 
 

 

8 marca 2021 o godz. 20.00 w Klubie Kwadrat odbył się, zorganizowany przez Samorząd Studencki Politechniki Krakowskiej w ramach wydarzenia E-Dzień Kobiet z SSPKkoncert online. Koncert był ransmitowany zarówno na fanpage'u Samorządu oraz na kanale Youtube. Gwiadami wieczoru byli:

 

Kuba Jurzyk - znany i wszechstronny wokalista, związany ze Studiem Accantus, finalista IV edycji programu X Factor i aktor głosowy, współpracujący m.in z Disney Polska.

 

Golden Gate String Quartet - kwartet specjalizujący się w wykonaniach znanych dzieł muzyki klasycznej, filmowej i musicalowej oraz coverów największych przebojów muzyki popularnej.

 

Adam Pietrzak - akompaniator i kompozytor, pisze i aranżuje muzykę dla zespołów wokalnych oraz chórów.

 

 

Koncert wciąż można obejrzeć na kanale Youtube Samorządu Studenckiego Politechniki Krakowskiej >>>

 

 

 Zapraszamy do obejrzenia zapisu z koncertu!

 

 

{fastsocialshare}

 

 

 
 
26 marca br. odbył się Wirtualny Dzień Otwarty na Politechnice Krakowskiej, organizowany przez Dział Promocji PK. Przeprowadzone za pośrednictwem Facebooka wydarzenie, pozwoliło osobom zainteresowanym studiami lepiej poznać uczelnię oraz jej ofertę dydaktyczną, a także dowiedzieć się, jakie możliwości Politechnika stwarza swoim studentom i absolwentom. Wszystko dzięki materiałom przygotowanym specjalnie z myślą o WDO oraz spotkaniom „na żywo” w formule live chat. Uczestnicy chętnie też korzystali z wiedzy pracowników PK, zadając im pytania na czacie, prowadzonym przez cały czas trwania wydarzenia. 
 
Punktualnie o godz. 9.30 uczestników powitał rektor Politechniki Krakowskiej prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Białkiewicz. 
 

 

 
Wszystkie najważniejsze aspekty związane ze studiami na Politechnice Krakowskiej zostały przedstawione w formie prezentacji o uczelni. 
 

 

 
Wirtualny Dzień Otwarty został podzielony na kilka sekcji tematycznych. W pierwszej z nich – „Ludzie z PK = Ludzie sukcesu” odwiedzający wydarzenie mogli dowiedzieć się, jakie perspektywy zawodowe czekają na absolwentów Politechniki Krakowskiej, czy łatwo pogodzić naukę ze studiami oraz jak uczelnia pomaga odnaleźć się na rynku pracy. Kwestie te poruszyła kierownik Biura Karier PK dr Maja Ziętara. 
 

 

 
Rozmowa z mgr inż. Julią Radwan-Pragłowską (doktorantka na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej, laureatka konkursu „Student-Wynalazca”, zdobywczyni specjalnej nagrody w konkursie „Innowacja jest Kobietą”) przybliżyła widzom możliwości rozwoju naukowego na Politechnice Krakowskiej. Uczestnicy mogli również posłuchać o studenckich wspomnieniach zaproszonego gościa. 
 

 

 
Druga sekcja WDO została w całości poświęcona rekrutacji na PK. Pracownicy wszystkich wydziałów uczelni odpowiadali na pytania najczęściej zadawane przez kandydatów na studia. 
 

 

 
Pytania dotyczące szczegółów związanych z procesem rekrutacyjnym zadaliśmy naszemu gościowi – mgr Katarzynie Ścisłowicz z Działu Kształcenia PK. Podczas godzinnej rozmowy „na żywo”, uczestnicy WDO kierowali do gościa także swoje pytania. 
 

 

 
O rekrutacji na uczelnię i własnych wspomnieniach z czasów studenckich na Politechnice Krakowskiej, opowiadał prorektor ds. kształcenia i współpracy z zagranicą dr hab. inż. Jerzy Zając, prof. PK.
 

 

 
Ostatnia z sekcji WDO traktowała o szeroko pojętym życiu studenckim. Mówił o nim prorektor ds. studenckich dr inż. Marek Bauer.
 

 

 
O życiu studenckim, swoich początkach na PK i zaangażowaniu w organizacjach studenckich rozmawialiśmy z przewodniczącym Parlamentu Samorządu Studenckiego Politechniki Krakowskiej mgr. inż. Krzysztofem Pszczółką. 
 

 

 
Dla przyszłych studentów Politechniki przygotowaliśmy „wycieczkę” po Osiedlu Akademickim PK. 
 

 

 
Ostatnim gościem wydarzenia była kierownik FutureLab PK mgr Monika Firlej-Balik, która opowiedziała o studenckiej kreatywności i wsparciu, jakie w tym zakresie jej jednostka oferuje żakom z PK.
 

 

 
Wśród materiałów udostępnianych uczestnikom Wirtualnego Dnia Otwartego, pojawiły się także te, przygotowane przez wydziały uczelni. 
 
Odwiedź stronę wydarzenia na Facebooku
 
(bk)
 
 
 
 
 
 
{fastsocialshare}
 
 
 
Już 9 kwietnia odbędzie się I etap (on-line) IX edycji konkursu „Tadeusz Kościuszko – inżynier i żołnierz”, organizowanego przez Politechnikę Krakowską. Dziesięcioro najlepszych uczestników (pięcioro studentów i pięcioro uczniów) przejdzie do finału. Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody finansowane i rzeczowe, a dla trojga najlepszych uczniów dodatkowe punkty w rekrutacji na PK. 
 
Konkurs ma formułę dwuetapową. I etap to test wiedzy on-line złożony z 30 pytań zamkniętych. Wielki Finał odbędzie się 23 kwietnia na Politechnice Krakowskiej lub (w zależności od sytuacji epidemiologicznej i restrykcji związanych z przeciwdziałaniem rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-CoV-2) w formie zdalnej. 
 
Szczegóły związane z konkursem „Tadeusz Kościuszko – inżynier i żołnierz” na stronie internetowej: kosciuszko.pk.edu.pl.
 
Patronat honorowy nad wydarzeniem sprawuje rektor Politechniki Krakowskiej prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Białkiewicz.
 
 
 
 
 
 

27 lutego br. o godz. 11.00 na kampusie Politechniki Krakowskiej przy ul. Warszawskiej 24 odbędzie się drugi etap konkursu „O Złoty Indeks PK”. Pierwszy etap odbył się zdalnie 9 stycznia. Przystąpiło do niego 275 uczniów szkół średnich – tegorocznych maturzystów. 

 

Konkursowe zmagania odbywają się w zakresie dwóch przedmiotów: matematyki i chemii. Spośród 275 osób, które zgłosiły się do konkursu „O Złoty Indeks PK”, 194 osoby wybrały matematykę, a 81 chemię. Etap online został przeprowadzony za pomocą platformy e-learningowej. Na podstawie jego wyników zostało wyłonionych 101 osób (58 w dziedzinie matematyki oraz 43 rywalizujące w dziedzinie chemii), które przystąpią do drugiego etapu konkursu.

 

 
Posłuchaj rozmowy na temat Konkursu, którą z mgr Martą Madej (Dział Spraw Studenckich) przeprowadził Michał Lebiest, dziennikarz Radia „Nowinki”


 
 
W zależności od uzyskanych wyników, laureaci etapu finałowego otrzymają 100, 50 lub 30 dodatkowych punktów, które zostaną doliczone w postępowaniu rekrutacyjnym na Politechnikę Krakowską, na wybrany kierunek studiów (z wyjątkiem Wydziału Architektury oraz kierunku inżynieria wzornictwa przemysłowego na Wydziale Mechanicznym). Dodatkowo dla laureatów I stopnia (nagroda 100 dodatkowych punktów przy rekrutacji na PK), którzy podejmą studia na Politechnice oraz zaliczą pierwszy semestr, przyznane zostaną nagrody finansowe w ramach programu „Student Lider pierwszego roku”.
 
 
 
 

KOMUNIKAT NR 5


KANCLERZA POLITECHNIKI KRAKOWSKIEJ


im. Tadeusza Kościuszki


z dnia 8 kwietnia 2021 r.


znak DA3.022.5.2021

 

w sprawie ankiety dotyczącej szczepień przeciwko COVID-19 dla pracowników, studentów i doktorantów

 


1. W związku z dynamiczną sytuacją epidemiologiczną i potrzebą wprowadzenia szybkiego dostępu do szczepień przeciwko COVID-19, Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) wyszła z inicjatywą przeprowadzenia ankiety umożliwiającej przyspieszenie i usprawnienie procesu szczepień. Uprzejmie proszę o wypełnienie ankiety w terminie do dnia 16 kwietnia 2021 r. znajdującej się odpowiednio dla:

  1. pracowników – system Wirtualne kadry,
  2. studentów i doktorantów – system Wirtualny dziekanat.


2. Ankieta nie jest rejestracją na szczepienia, skierowana jest do pracowników, studentów, doktorantów, którzy wyrażają chęć zaszczepienia w miejscu wyznaczonym przez władze uczelni.

 

3. Celem ankiety jest uzyskanie informacji o zainteresowaniu szczepieniami przeciwko COVID-19 w miejscu wyznaczonym przez władze uczelni, co w efekcie może skutkować otwarciem punktu szczepień dla pracowników, studentów i doktorantów Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki.

 

 

KANCLERZ

mgr inż. Leszek Bednarz

W sobotę, 27 marca br. odbyło się organizowane przez Samorząd Studencki Politechniki Krakowskiej wydarzenie Poznaj Polibudę Krakowską! Wydarzenie to było kierowane głównie do tegorocznych maturzystów i miało przybliżyć kandydatom na studia Politechnikę Krakowską widzianą oczami studentów. 

 

Spotkanie było realizowane w formie transmisji na żywo. W jej programie znalazły się, m.in.: wywiady ze studentami Politechniki Krakowskiej, spotkanie z FutureLab PK oraz spacer po Akademikach. Główną atrakcją wieczoru był koncert Michała Szczygła.

 

Zapis transmisji jest dostępny na kanale YouTube Samorządu Studenckiego:

 

 

 

Zachęcamy także do zapoznania się z materiałami przygotowanymi w ramach Wirtualnego Dnia Otwartego na PK.

 

 

{fastsocialshare}

 
 
W dniach od 10 maja do 6 czerwca Biblioteka Politechniki Krakowskiej oferuje pracownikom naukowym dostęp testowy do narzędzia Writefull, służącemu korekcie tekstów w języku angielskim.
 
Writefull pozwala na sprawdzanie tekstu pod względem gramatycznym, ortograficznym i stylistycznym, a także sprawdzanie baz zasobów naukowych pod względem wyszukiwania najczęściej stosowanych fraz. Writefull Cite analizuje kompletność przypisów oraz wskazuje te części tekstu, które powinny zostać opatrzone cytatem. Natomiast Writefull Revise zalecany jest przy sprawdzaniu tekstu przed ostatecznym zakończeniem jego pisania. 
 
Po zakończeniu dostępu testowego, użytkownicy będą mogli wypełnić krótką ankietę, która pozwoli zadecydować o ewentualnym zakupie narzędzia. 
 
 
 
 
 

ZARZĄDZENIE NR 71

REKTORA POLITECHNIKI KRAKOWSKIEJ

im. Tadeusza Kościuszki

z dnia 26 maja 2021 r.

znak R.0201.78.2021

w sprawie zasad funkcjonowania Politechniki Krakowskiej od 7 czerwca 2021 r.

 

 

Na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r. poz. 478, z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

 

§ 1

Świadczenie pracy na terenie Politechniki Krakowskiej

1. Nauczyciele akademiccy:

1) wypełniają obowiązki organizacyjne na terenie Politechniki Krakowskiej,
2) wypełniają obowiązki dydaktyczne na terenie Politechniki Krakowskiej, o ile warunki techniczne i lokalowe na to pozwalają,
3) mogą prowadzić badania naukowe na ternie Politechniki Krakowskiej.

2. Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi świadczą pracę na terenie Politechniki Krakowskiej.

3. Kierownik jednostki organizacyjnej za zgodą przełożonego wyższego szczebla może polecić pracownikowi (za jego zgodą) wykonywanie pracy zdalnej jedynie w sytuacji, kiedy pracownik zostaje objęty izolacją bądź kwarantanną zarządzoną przez właściwą stację sanitarno-epidemiologiczną, ale tylko pod warunkiem, że wykonywanie obowiązków pracowniczych w trybie pracy zdalnej nie narusza zasad kwarantanny lub izolacji, a stan zdrowia pracownika zakażonego koronawirusem na to pozwala.

4. W przypadku gdyby stan zdrowia pracownika uległ pogorszeniu, pracownik jest zobowiązany przejść na zwolnienie lekarskie i pobierać wynagrodzenie przysługujące za czas choroby albo zasiłek chorobowy.

5. Decyzję o izolacji lub kwarantannie wraz z poleceniem pracy zdalnej oraz zgodą pracownika należy przekazać do Działu Spraw Osobowych i Socjalnych.

6. Świadczenie pracy na terenie PK jest wykonywane przy zapewnieniu bezpiecznych warunków pracy, uwzględniających aktualny stan zagrożenia epidemiologicznego, zgodnie z zasadami określonymi w § 2.

 

§ 2

Zapewnienie bezpiecznych warunków pracy

 

1. W celu zapewnienia bezpiecznych warunków pracy zobowiązuje się pracowników do:

1) zachowywania odpowiedniego dystansu społecznego tj. co najmniej 1,5 metra w kontaktach bezpośrednich oraz podczas zebrań, posiedzeń, narad, szkoleń,

2) zasłaniania dróg oddechowych (usta i nos) przy pomocy maseczek zgodnie z obowiązującym zarządzeniem Rektora PK dotyczącym obowiązku zakrywania dróg oddechowych na terenie PK,

3) korzystania z ogólnodostępnych środków do dezynfekcji rąk,

4) ograniczania kontaktów bezpośrednich do sytuacji, gdy są one niezbędne do prawidłowej realizacji obowiązków służbowych, a w komunikacji wewnątrzuczelnianej do stosowania przede wszystkim środków komunikacji elektronicznej i telefonicznej oraz korzystania z usługi Office 365 Education online (zasady użytkowania dostępne na stronie https://di.pk.edu.pl/uslugi-office-365-education-online-dla-pracownikow-pk/) w celu prowadzenia zdalnych zebrań lub narad,

5) ścisłego przestrzegania zasad higieny w miejscu pracy.


2. Kierownicy jednostek organizacyjnych:

1) poinstruują pracowników, aby korzystali ze środków ochrony osobistej, tj. środków do dezynfekcji rąk lub rękawiczek jednorazowych,

2) nadzorują przestrzeganie przez pracowników zasad, o których mowa w ust. 1,

3) za zgodą przełożonych wyższego szczebla mogą wprowadzić dodatkowe wymagania co do zabezpieczeń pracowników oraz środki techniczne i organizacyjne do ich zastosowania, jeśli wskazują na to szczególne warunki i miejsca działania pracownika, zwiększające ryzyko zakażenia wirusem (tj. wprowadzenie limitów osób spoza jednostki przebywających jednocześnie w pomieszczeniu, wyznaczenie dodatkowych przerw w pracy na wietrzenie pomieszczeń, przegrody oddzielające pracowników od interesantów itp.).

 

§ 3

Posiedzenia organów kolegialnych

 

Posiedzenia organów kolegialnych, kolegiów wydziałów, komisji, zespołów mogą odbywać się w formie stacjonarnej, z zachowaniem aktualnych wymogów bezpieczeństwa dotyczących odbywania zgromadzeń lub w formie zdalnej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, kiedy zapewnienie bezpiecznych warunków pracy jest niemożliwe lub utrudnione. Decyzję o formie posiedzenia (stacjonarne lub zdalne) podejmuje przewodniczący organu lub innego ciała kolegialnego.

 

§ 4

Wyjazdy służbowe:

 

Istnieje możliwość odbywania zagranicznych podróży służbowych oraz przyjmowanie gości zagranicznych. Przy planowaniu wyjazdów należy brać pod uwagę:

1) sytuacją epidemiologiczną w kraju docelowym wyjazdu,
2) obostrzenia obowiązujące w kraju docelowym wyjazdu.

 

§ 5

Konferencje, sympozja, wydarzenia kulturalne i sportowe

 

Na terenie Politechniki Krakowskiej mogą być organizowane konferencje, sympozja, wydarzenia kulturalne i sportowe. Organizacja wyżej wymienionych wydarzeń odbywa się z zachowaniem aktualnie obowiązujących wymogów bezpieczeństwa. Liczba uczestników wydarzeń nie może być większa, niż wynika to z limitów określonych w aktualnie obowiązujących przepisach.

 

§ 6

Organizacja kształcenia

 

1. Organizację kształcenia prowadzonego na Politechnice Krakowskiej w semestrze letnim roku akademickiego 2020/21 określa Zarządzenie nr 17 Rektora PK z dnia 2 lutego 2021 r.

2. Zaliczenia i egzaminy w sesji egzaminacyjnej przeprowadzane są zgodnie z zasadami określonymi w Zarządzeniu nr 63 Rektora PK z dnia 11 maja 2021 r.

 

§ 7

Raportowanie

 

1. Pracownicy, studenci, doktoranci i uczestnicy innych form kształcenia przekazują niezwłocznie informacje o:

1) stwierdzeniu u nich zakażenia wirusem SARS-CoV-2 i wiążącej się z tym izolacji bądź hospitalizacji,

2) objęciu ich kwarantanną sanitarną.

2. Informacje, o których mowa w ust. 2, przekazuje się w formie mailowej lub telefonicznej bezpośredniemu przełożonemu (w przypadku pracowników), właściwemu dziekanatowi (w przypadku studentów i uczestników studiów doktoranckich), sekretariatowi Szkoły Doktorskiej PK (w przypadku doktorantów kształcących się w SD PK) lub sekretariatowi jednostki prowadzącej inną formę kształcenia (uczestnicy innych form kształcenia).

3. Kierownicy jednostek oraz dziekanaty przekazują niezwłocznie otrzymane informacje na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

4. Gdy objawy choroby wywołanej SARS-CoV-2 pojawią się na terenie uczelni podczas wykonywania obowiązków pracowniczych lub podczas zajęć dydaktycznych, stosuje się procedurę zgłaszania podejrzeń i potwierdzonych przypadków zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wśród członków wspólnoty uczelni.

 

§ 8

Traci moc Zarządzenie nr 25 Rektora PK z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie zasad funkcjonowania Politechniki Krakowskiej od 1 marca 2021 r.

 

 

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 7 czerwca 2021 r.

 


R E K T O R


prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Białkiewicz

 

Samorząd Studencki Politechniki Krakowskiej zaprasza na wydarzenie towarzyszące Uczelnianej Studenckiej Sesji Kół Naukowych – Sesję Naukową Mistrzów! Celem wydarzenia jest przybliżenie studenckiego ruchu naukowego studentom pierwszego roku, którzy – z powodu pandemii – nie mieli okazji, by poznać politechniczne koła naukowe. 

 

Każde z zaproszonych kół naukowych będzie miało możliwość zaprezentowania swojej działalności, osiągnięć oraz planów na przyszłość, zachęcając przy tym studentki i studentów do angażowania się w dodatkowe działania na Politechnice Krakowskiej.


Kolejność występów:
1. WM - SKN Automatyki i Robotyki
2. WIŚiE - SKN Inżynierii Sanitarnej w Zrównoważonym Rozwoju "Aquarius"
3. WIMiF - SKN "Kwark"
4. WIiTCh - SKN Chemików – Sekcja Fotochemii Stosowanej
5. WA - SKN Projektowania Zrównoważonego
6. WIEiK - SKN "El-Rappo"
7. WIL - SKN "TRANSIT"
8. FutureLab

 

Sesja Mistrzów rozpocznie się o godz. 18:00 debatą wprowadzającą „Rola PK we wsparciu najzdolniejszych studentów”, w której wezmą udział rektor Politechniki Krakowskiej prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Białkiewicz, kierownik FutureLab mgr Monika Firlej-Balik, dyrektor Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości mgr Agnieszka Gołąb oraz kierownik Biura Karier dr Maja Ziętara. Na koniec wystąpi gwiazda-niespodzianka: youtuber, który jest znany z tego, że popularyzuje naukę w Internecie.

 

Dołącz do wydarzenia na Facebooku >>>

 

 

 

 

{fastsocialshare}

 

Muzeum Politechniki Krakowskiej przygotowało wirtualną wersję wystawy „Historyczne lokalizacje Politechniki Krakowskiej”, którą do 9 października można było obejrzeć przed budynkiem Międzywydziałowego Centrum Edukacyjno-Badawczego „Działownia”. Wystawa w nieco zmienionej i rozszerzonej wersji dostępna jest teraz na stronie internetowej Muzeum PK
 
Głównym założeniem ekspozycji jest próba opowiedzenia historii uczelni poprzez jej siedziby, zarówno obecne, jak i te dawne – Dom Technika przy ul. Straszewskiego 28, budynek „Oleandry” przy ul. 3 Maja 7, a nawet Zamek Królewski na Wawelu.

 

 

 

Niezależne Zrzeszenie Studentów Politechniki Krakowskiej w tym roku ponownie włącza się w organizację akcji SOS na PK. W tym roku, z uwagi na pandemię koronawirusa, akcja odbywa się w innej formie.

 

Plakat akcji SOS uczelnie schroniskom

Na portalu zrzutka.pl została założona zbiórka pod nazwą Akcja SOS - Uczelnie Schroniskom w obliczu pandemii. Dzięki uzbieranym środkom finansowym wolontariusze zakupią najbardziej potrzebne w schroniskach przedmioty, które zostaną przekazane Krakowskiemu Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt, Przytulisku prowadzonemu przez Fundację Człowiek dla Zwierząt w Łętkowicach Kolonii, Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Psim Polu oraz Przytulisku dla Bezdomnych Psów i Kotów w Harbutowicach.

 

Zbiórka potrwa do 20 grudnia 2020 r.

 

W akcji biorą udział także inne krakowskie uczelnie. Akcję na PK objął patronatem rektor Politechniki Krakowskiej, prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Białkiewicz.

 

Link do zrzutki Akcja SOS - Uczelnie Schroniskom w obliczu pandemii >>>

 

Fanpage Akcji SOS na PK >>>

 

 

{fastsocialshare}

 

 

 

 
 
7 listopada br. w Bazylice św. Floriana – w ramach VIII Zaduszek Politechniki Krakowskiej – została odprawiona msza św. w intencji zmarłych rektorów, profesorów oraz wychowanków i studentów Politechniki Krakowskiej, a także słuchaczy UTW PK. 
 
Zaduszki PK są organizowane od 2013 r. przez Koło Seniorów Stowarzyszenia Wychowanków Politechniki Krakowskiej i Uniwersytet Trzeciego Wieku wspólnie z Samorządem Studentów PK. Dotychczas odbywały się na krakowskich cmentarzach, gdzie po mszy św. – w trakcie Marszu Pamięci – uczestnicy odwiedzali groby. W tym roku, ze względu na pandemię koronawirusa, uroczystość miała inną formę.
 

Zobacz (na podstawie materiałów od organizatorów Zaduszek PK): 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
W piątek 26 marca br. odbędzie się Wirtualny Dzień Otwarty Politechniki Krakowskiej. Wydarzenie dedykowane jest uczniom szkół ponadpodstawowych, przede wszystkim tegorocznym maturzystom. Dzięki przygotowywanym materiałom, uczestnicy WDO poznają uczelnię i jej ofertę dydaktyczną, a także dowiedzą się, jakie możliwości Politechnika Krakowska daje swoim studentom i absolwentom. Ponadto, każdy uczestnik będzie mógł zadać pytanie, na które odpowiedzi udzielą pracownicy PK. 
 
Wirtualny Dzień Otwarty na PK zostanie przeprowadzony na Facebooku 26 marca w godz. od 9.30 do 15.00. 
 
 
 
 
 
 
 
Przypominamy, że w ramach Kolegium Nauk Społecznych Politechniki Krakowskiej działa Akademicki Punkt Konsultacji Psychologiczno-Pedagogicznych, który świadczy wsparcie dla pracowników i studentów PK. Każdy może umówić się na rozmowy oraz konsultacje. 
 
Oprócz indywidualnego wsparcia psychologicznego w trudnych sytuacjach, takich jak np. kłopoty w adaptacji do studiów, stres egzaminacyjny, czy trudności w pracy, Punkt Konsultacji Psychologiczno-Pedagogicznych oferuje również spotkania w grupach. Tego rodzaju zajęcia mają na celu wypracowanie przez uczestników umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach emocjonalnych, uzyskanie wiedzy psychologicznej oraz zrozumienie korzyści płynących z praktycznego jej zastosowania (np. w procesie uczenia się), a także analizę kompetencji i cech indywidualnych przy zastosowaniu wybranych metod psychologicznych.
 
Bezpłatnej pomocy psychologicznej w ramach APKPP udzielają dr Agnieszka Szewczyk-Zakrzewska i mgr Mikołaj Böhm. Spotkania odbywają się – po uzgodnieniu telefonicznym – przy ul. Warszawskiej 24 (budynek CUP, Kolegium Nauk Społecznych, pok. 148) i przy ul. J. Lea 114 (Centrum Pedagogiki i Psychologii, pok. 150). 
 
W związku z pandemią koronawirusa i działaniami podejmowanymi w celu przeciwdziałania zakażeniom, obecnie Akademicki Punkt Konsultacji Psychologiczno-Pedagogicznych udziela porad telefonicznie i przez Internet: 
  • dr Agnieszka Szewczyk-Zakrzewska – tel.: 514 879 852
  • mgr Mikołaj Böhm – tel.: 665 204 707
  • Skype – dr Agnieszka Szewczyk-Zakrzewska live:.cid.ec2f5d670a27e7d6

 

Zobacz: kns.pk.edu.pl/apkpp

 

 

Zapraszamy na konferencję on-line Akademia e-learningu, która odbędzie się 18 maja 2021 r., godz. 9.00-17.00. Wydarzenie jest współorganizowane przez FutureLab PK, Centrum e-Edukacji oraz Samorząd Studentów Politechniki Krakowskiej.

 

179680328 3936407886434863 2933040731190980386 n

 

Akademia to kompleksowe podejście do aktualnych wyzwań w e-learningu, mająca na celu doskonalenie kształcenia zdalnego, zarówno pod względem technologii informacyjno-komunikacyjnych, nowoczesnych narzędzi, ale też metodyki nauczania. Na czas wydarzenia przygotowano debaty, warsztaty, prelekcje i spotkania z firmami technologicznymi.


W trakcie konferencji odbędą się panele dyskusyjne z udziałem przedstawicieli różnych środowisk, szkolenia, warsztaty oraz prezentacje inspirujących przykładów prowadzenia zajęć z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość. Postawione zostaną również pytania:

  • Jak wykorzystać aktualne doświadczenia związane z e-learningiem w przyszłości?
  • Jak skutecznie rozbudowywać warsztat pracy zdalnej nauczyciela akademickiego?
  • Jak efektywnie kształcić za pomocą środków komunikacji zdalnej?
  • W jaki sposób można weryfikować efekty uczenia się?

 

Wydarzenie na Facebooku >>>

Szczegóły: www.akademia-elearningu.pl

 

 

{fastsocialshare}

Niezależne Zrzeszenie Studentów Politechniki Krakowskiej zachęca do udziału w „Wampiriadzie” - studenckiej akcji honorowego oddawania krwi. Pierwsza „Wampiriada” odbyła się na PK w 2000 r. Jej pomysłodawcą i organizatorem był Przemysław Miłoń, wówczas przewodniczący NZS PK. Obecnie akcja organizowana jest zwykle dwa razy do roku we wszystkich większych ośrodkach akademickich w Polsce.

 

Krew można oddawać w godz. 8.00-14.00 w następujących miejscach:

 

wtorek, 26 Listopada

  • Wydział Mechaniczny
    al. Jana Pawła II 37

 

środa, 27 listopada

  • Akademiki PK
    ul. Skarżyńskiego

 

czwartek, 28 Listopada

  • Kampus Politechniki Krakowskiej
    ul. Warszawska 24

 

wydarzenie na Facebooku >>>

 
 
Plakat Tygodnia BibliotekW dniach od 8 do 15 maja br. odbędzie się ogólnopolski XVIII Tydzień Bibliotek pod hasłem „Znajdziesz mnie w Bibliotece”. Tradycyjnie do wydarzenia włącza się Biblioteka Politechniki Krakowskiej. 
 
Tydzień Biblioteki PK będzie okazją do zwrócenia uwagi studentów na uczelniany księgozbiór, zasoby elektroniczne oraz biblioteczne usługi, dzięki którym studiowanie oraz docieranie do poszukiwanych źródeł staje się znacznie łatwiejsze.
 
Podczas Tygodnia Biblioteki Politechniki Krakowskiej będzie można – za pośrednictwem Facebooka – wziąć udział quizach, a także lepiej poznać biblioteczne usługi i zasoby oraz prawdziwe skarby wydawnicze. 
 
 
Strona Biblioteki PK: www.biblos.pk.edu.pl 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zapraszamy do udziału w kursie online na temat zarządzania zrównoważoną mobilnością na uniwersytetach. U-MOB LIFE (Europejska Sieć Uniwersytetów dla Zrównoważonej Mobilności) to program, którego celem jest ułatwianie wymiany informacji i transferu wiedzy o najlepszych praktykach europejskich uczelni w zakresie zrównoważonej mobilności. Program rozpoczął się w lipcu 2016 r. W przedsięwzięciu uczestniczą cztery uczelnie posiadające duże doświadczenie w zakresie wdrażania działań na rzecz zrównoważonej mobilności: Universitat Autònoma de Barcelona (Hiszpania), Erasmus Universiteit Rotterdam (Holandia), Università degli Studi di Bergamo (Włochy) oraz Politechnika Krakowska.

 

 

Więcej informacji >>>

 
 
28 maja odbyła się międzynarodowa konferencja pn. „Definiowanie Przestrzeni Architektonicznej”. Zapraszamy do obejrzenia transmisji z wydarzenie organizowanego przez Katedrę Projektowania Architektonicznego Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej.
 

 

Transmisja w języku polskim

 

 
 
 

 Transmisja w języku angielskim

 

 
 
 
Strona internetowa konferencji: dpa.arch.pk.edu.pl